انتخابات

بانک مرکزی میانمار گزارش سازمان ملل درباره دسترسی حکومت نظامی این کشور به پول و سلاح برای مقابله با نیروهای ضدکودتا را محکوم و اعلام کرد که نهادهای مالی از چهارچوب‌ های تعیین‌ شده پیروی کرده‌ اند.

میانمار گزارش سازمان ملل در مورد معامله سلاح را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه بانک مرکزی میانمار به شدت به گزارش ویژه سازمان ملل متحد انتقاد کرده است.

سازمان ملل گزارش داد: سنگاپور واردات گاز را از میانمار در سال ۲۰۲۲ از حدود ۱۱۰ میلیون دلار به بیش از ۱۰ میلیون دلار کاهش داد. اما از سوی دیگر شرکت‌های تایلندی از سال گذشته با پر کردن جای خالی این مبلغ، بهای گاز این کشور را با ارائه تجهیزات نظامی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار آمریکا پرداخت کرده‌اند.

بانک مرکزی میانمار در بیانیه خود که دیروز (شنبه) در روزنامه «خونتا» منتشر شد، اعلام کرد: گزارش سازمان ملل به شدت به منافع شهروندان میانمار و روابط میان این کشور با سایر کشورها آسیب وارد می‌کند.

تام اندروز گزارشگر ویژه حقوق بشر میانمار در همین راستا گزارش داد: تلاش‌های جهانی در جهت منزوی کردن میانمار تاثیری بر کاهش قدرت خرید این کشور در تجهیزات نظامی نداشته است. این کشور در یک سال گذشته موفق به واردات تجهیزات نظامی به ارزش ۲۵۳ میلیون دلار آمریکا شده است.

گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که میانمار برای خریدهای خود از حمایت بانک‌های بین‌المللی، از جمله بانک‌های تایلندی برخوردار بوده است.

ارتش میانمار از زمان کودتای ۲۰۲۱ علیه دولت آنگ سان سوچی، با بزرگترین چالش خود مواجه است، این کشور درگیر جنگ داخلی و در تلاش برای حفظ اقتصاد رو به فروپاشی خود است. در همین حال این کشور جنوب آسیا با تحریم‌های شدید کشورهای غربی مواجه است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.